Üzletpolitika

A gépjármű fenntartás sokoldalúan szemlélendő dolog, sokat igényel és ritkán múlja felül napjaink autósának várakozásait. Vannak esetek, mikor a költségeknek látszólag „nincsenek határai”, mégis végig kell járni az utat, hogy autónk megfelelő műszaki állapotban maradjon. Jelenlegi helyzet szerint a szervízek nehezen kérhetnek kevesebbet a szolgáltatásaikért, és az autósok körében beidegződések alakultak ki, amelyek az egész autó körüli kiadásokat kártyavárnak láttatják, és demotiváltá teszik az autó tulajdonosokat. Ez a demotiváltság kiegészülve néhány valóban keserű tapasztalattal azt eredményezi, hogy később már lehetetlennek tűnik helyreállítani a bizalmat.

A gépjármű tulajdonosok többsége anyagi lehetőségeitől függetlenül érthetően nem akarja minden pénzét az autóra költeni, így manapság a gazdaságosság, és az azt segítő előrelátó gondolkodás a létezéshez való alapvető jogot jelenti.

Gépészeti szempontból egy autó belsőégésű motorjára négyféleképpen kell tekintenünk: tekintünk rá a mechanika szempontjából, mint egy mechanikus (forgó) szerkezet, tekintünk rá a hidraulika és a pneumatika szempontjából, mint szivattyú és nyomástároló berendezés, folytatjuk a sort a villamos berendezésként szemléléssel, majd zárjuk, mint hőerőgép. Mindez négy különböző szakterület külön-külön egyedi sajátosságokkal. Ezek a sajátosságok ráadásul egy rendszerben működnek, minden összefügg mindennel. Ebben az összetett rendszerben több karbantartási stratégia szolgálja az előre látni akaró, gondolkodó autóst.

A futás- vagy időalapú karbantartási stratégiáknál lassan már ott tartunk, hogy a 10 ezer km-es olajcseréktől nem lehet eltekinteni, az egyre környezettudatosabban épülő autók kapcsán halmozódó tapasztalatok legalábbis nem ritkán ezt mutatják; jelenleg általános szabályként a minél gyakoribb olajcsereintervallum fogalmazódik meg annak elérése érdekében, hogy az autó a garanciaidő lejárta után kifizetődővé válhasson.

Mivel a garázsiparban (is) ember tervez, és ember is végez, az előre látni akaró, alaposan gondolkodni szándékozó autótulajdonos érthetően nem szeretne a véletlenre bízni semmit, keresi a szakértői segítséget. Mind a fentiekben szó volt róla, néhány keserű tapasztalat igen mélyre áshatja a kapcsolatot az autószerelő társadalommal. Ennek következtében  a koncepció kerek és egyértelmű: olyan szolgáltatást kell nyújtani, amely mind az autó tulajdonost (ügyfelet), mind a szerviz gazdaságos működését segíti, mindkét szereplőt tehermentesíti a „fölösleges terhektől” azaz az ügyfél minél pontosabb információt kap, a szerviz pedig döntően többet tud foglalkozni a javítással, mint az egyéb kiegészítő tevékenységekkel.

A KKDIAGNOSTIC erre a piaci résre fókuszálja tevékenységét:

Segíti a használt gépjármű vásárláson gondolkodó magánszemélyeket döntésüket közvetlenül megelőzően, a gépjármű flottát fenntartó vállalkozásokat karbantartási stratégiájuk hatékonyabbá tétele érdekében, melyet alapvetően kiszállásos alapon műszeres mérésekkel végez. A KKDIAGNOSTIC Alapcsomagjába a legátfogóbb vizsgálati módszereket állította csatasorba, melyek jó és rugalmas megoldások az esetlegesen „lábon kihordott betegségek” azonosítására.

„Az időben kapott információ félgyőzelem!”